När det belgiska företaget Destiny köpte upp svenska Soluno var det dags att samla allt under samma grafiska identitet med en ny logo-design. Pe-form fick uppdraget att ta fram den nya företagsidentiteten.
Både Destiny och Soluno hade inarbetade grafiska profiler med sina respektive styrkor. Utmaningen låg i att sammanföra dessa och behålla de starka egenskaperna. Samtidigt skulle resultatet bli en ny, tydlig och enhetlig logotyp som på ett effektiv sätt kunde användas som grunden i ett brandingprogram som täcker allt från sponsormaterial för Tour de France, muggar, pennor, affischer, varmluftsballonger med mera.
Pe-form har ett flexibelt och dynamisk arbetssätt med öppen kommunikation hela vägen. Det tidigare positiva samarbetet som Pepe Juntunen, grundaren av Pe-form, haft med Soluno och deras branding har lett till ett långt och förtroligt samarbete under åren.
Färgschema och stil togs varsamt fram med hänsyn till tidigare identitet, styrkor och framtida möjligheter. En stilren logo med tydlighet och genomtänkta detaljer som öppnar för visuella möjligheter i rörlig media och sociala medier.
Är du i behov av en ny logotyp. Kanske för ditt existerande företag? Kontakta gärna oss för ett samtal, eller en kostnadsfri offert. Pepe Juntunen har över 20 års erfarenhet av branding och logotypdesign för företag och statliga myndigheter i hela Sverige. Kunderna omfattar många olika branscher.