Sökmotoroptimering är viktigt eftersom de flesta människor använder internet för att söka efter tjänster, företag, produkter och lösningar. Om du inte finns på Google (och andra sökmotorer) går du miste om potentiell försäljning.
Det spelar ingen roll om du lyckas få mycket trafik till din webbplats om det är personer som inte är ute efter de tjänster eller produkter som du erbjuder. Det är bättre att tio personer som är intresserade av ditt erbjudande hittar din sajt, än att tusen person som letar efter något annat hittar dit. Du kan hitta de rätta sökorden bl.a. med hjälp av Google AdWords Keyword Planner, Facebooks annonsverktyg eller genom att söka efter nyckelord på egen hand. De rätta nyckelorden är de som det söks mest på. De viktigaste är de som är mest specifika för ditt erbjudande. Vi på Pe-form erbjuder denna viktiga tjänst som en del av vårt webberbjudande.
Content Marketing är en långsiktig med värdefull investering om ditt erbjudande inte enbart är en kortsiktig kampanj. Innehållsmarknadsföring, som det även kallas, är en investering av tid, energi, tankar och pengar. Du får ut av Content Marketing vad du satsar på det. För att lyckas med Content Marketing behöver du utforma, utveckla och sjösätta en strategi för innehållsmarknadsföring som integrerar ditt varumärke, dina produkter, dina tjänster och dina kunders behov och önskemål.
En lyckad innehållsmarknadsföring innebär att förse dina besökare med den information de vill ha och förväntar sig, och berätta din historia på ett autentiskt och övertygande sätt. Vilka plattformar som är rätt för ditt företag beror på din målgrupp och dina försäljningsmål. Pe-form utvecklar ständigt nätverk av webbplatser som innehåller nyttig information för läsare inom branscher som är relevanta för vår kundgrupp. Denna utökas och förbättras ständigt. Genom att ditt erbjudande blir lyft på dessa sajter ser sökmotorer din landningssida som extra intressant, och hamnar därmed högre upp i sökresultatsidan (SERP).
Content Marketing är resurskrävande men ger långsiktiga fördelar, till skillnad från tillfälliga kampanjer som endast pågår tills ett visst antal klick har uppnåtts.
Rank Math Pro hjälper din webbplats genom att den beräknar var din webbplats befinner sig i jämförelse med dina konkurrenter. Den kan analysera vilka sökord som fungerar bra för dig och vilka som du kan jobba extra med. Den kan skapa olika scheman, som berättar för Google om innehållet är en tjänst, en artikel, en FAQ, din butiks öppettider m.m. Det gör att Google kan presentera innehållet i så kallat rich-result-format vilka lockar fler relevanta besökare till din webbplats. Rank Math Pro är ett av de verktyg som Pe-form använder, men metoderna och verktygen för en lyckad SEO är många fler.
Google Analytics och Google My Business är både gratis och enkla att använda. Google Analytics visar dig varifrån dina besökare kommer, vad de gör på din webbplats och hur många besökare du får på en enda dag. Google My Business ser till att ditt företag visas på Google Maps och i sökresultaten på ett strukturerat sätt. Google Företagsprofil ger dig även information om hur många personer som ser ditt företag på Google Maps.
Sociala medier kan ge en boost för din webbplats på sökmotorer. Om du delar ditt innehåll på sociala medier finns det goda chanser att det kommer att hittas i sökmotorerna. Det är viktigt att dela ditt innehåll så att människor kan hitta det. Sociala medier som är relevanta för de flesta företag är Facebook, Instagram och Linkedin. Linkedin är särskilt lämpat för B2B, medan Instagram är lämpat för B2C. Facebook kan dessutom fungera som en portal där du kan bemöta kunder och svara på deras frågor.
Det finns många olika sätt att arbeta med SEO. Det gäller att analysera dina egna krav och välj sedan de verktyg som fungerar bäst för dig. För en mer detaljerad titt på SEO-möjligheter som passar just ditt företag kan du kontakta oss.